Budoucnost elektromobility

Kolem vodiče, kterým protéká elektrický proud vzniká magnetické pole. Díky této skutečnosti lidé objevili v 19. století novou možnost, jak dát věci do pohybu. V tomto programu si žáci vyzkouší konstrukci prvních elektromotorů a baterií, ale také se podívají do budoucnosti elektromobility.

MICRO:BIT I.

Dokážeš komunikovat s technologiemi jako z jiné galaxie? Pár tlačítek, LED světýlek a nic víc? Myslíš, že roboti se musí pohybovat? A co když je v nás i robotech mnohem víc? Po tomto programu možná na mnohé změníš názor. Zjistíš, že základní programování je hračka a počítač pro tebe může být víc než jen hry a sociální sítě. Žáci a studenti prostřednictvím mikropočítače proniknout do tajů blokového programování a zjistí, že roboti jsou vlastně všude kolem nás a nemusí být složité s nimi komunikovat. Veškeré nově nabyté vědomosti ihned aplikují na půjčených micro:bitech V2 s širokou škálou senzorů, které se naučí využít na maximum.

Robot Ozobot II

Dokáže robot Ozobot projet bludištěm nebo reagovat na pohyb našich rukou? A nejen to zjistíme během našeho nového programu Robot Ozobot II.

Žáci se bez nutné návaznosti na výukový program Robot Ozobot naučí hravou formou základům blokového programování ve dvou různých úrovních. Nově nabyté poznatky aplikují při samostatném programování robota vyšší generace s názvem Ozobot EVO skrz zapůjčené IPady.

Žijí tady s námi!

Práce v laboratoři, pozorování mikroskopem!

Vzdělávací program je zaměřený na představení základních laboratorních metod a pozorování mikroorganismů. Žáci si vyzkouší práci s mikroskopem, budou pozorovat jednobuněčné organismy a jejich projevy. Seznámí se tak se základními mikrobiologickými postupy a technikami. Celý program se odehrává v přírodovědné laboratoři. Žáci si vyzkouší, jaké je to být mikrobiology.

 

Zelená fabrika

Zhluboka se nadechněte!

Kdo a kde jsou živé továrny (fabriky) na výrobu kyslíku? Řeč je o fascinujícím ději, který je v živé přírodě jedinečný a dodnes udivuje všechny, kteří se s ním seznamují.

Program probíhá v laboratoři a je sestaven z různorodých aktivit, díky kterým se účastníci seznámí s podstatou a principem fotosyntézy.

Chemická pitva H2O

H2O nejběžnější sloučenina na světě a přitom nezbytná pro život všech organismů. Žáci ji budou poznávat z pozice chemických laborantů. Odeberou vlastní vzorek vody a následně v analytické laboratoři změří několik ukazatelů čistoty vod a vyhodnotí je. K porovnání budou mít několik vzorků např. pitnou vodu z kohoutku, mořskou vodu, minerální vodu, destilovanou vodu. Mohou si donést i vlastní vzorek vody a podrobit ho analýze.

 

Šití

Šití patří k základním řemeslným dovednostem, ať jde jen o utrhnutý knoflík či kompletní kus oděvu. V naší době je krejčovství vytlačováno modernizací textilní výroby. Jehla s nití má však stále co nabídnout.

Děti se seznámí s vývojem krejčovství od jehly až po šicí stroj. Pomocí edukačních pomůcek si vyzkouší základní stehy.

Výsledkem bude šitá hračka, která bude dělat radost a připomínat nově osvojenou dovednost.

 

Malování vlnou

Malovat umí každý. Když však temperu s štětec vyměníme za vlnu a plstící jehlu, otevře se nám nový kreativní prostor plný možností.

Povíme si o původu živočišných vláken a jejich použití v textilním průmyslu. Naučí se techniku ručního plstění drobných výrobků. A s trochou trpělivosti si domů odnesou ručně vyrobený obrázek, který lze použít jako nášivku na oblečení či zarámovat na stoleček.

Žít normálně aneb hendikep není překážka!

Zážitkový vzdělávací program, který probíhá v expozici Žít normálně ve Světě techniky, má žákům zprostředkovat problémy běžného života hendikepovaných lidí. Cílem je netradiční a zážitkovou cestou umožnit návštěvníkům setkání se světem lidí se zdravotním postižením. A to nejen s tělesnými vadami, ale také s mentálními problémy. V interaktivní expozici si žáci pod dohledem školeného lektora vyzkouší, jaké to je žít s hendikepem. Jak se jezdí na invalidním vozíku, jak se dá orientovat hmatem nebo jaké technické pomůcky usnadňují život lidí s tím kterým postižením.

Kuchyňské prkénko!

Nechte svoje žáky rozvíjet manuální zručnost v našich dílnách

a odměnou jim bude vlastnoručně vyrobený dárek v podobě kuchyňského prkénka, který si odnesou s sebou domů.

Zároveň se při této činnosti naučí zajímavou techniku vypalování do dřeva!

Jak se neztratit

Lidstvo stálo několik tisíc let, než zmapovali celou zeměkouli.

Dnešní doba nabízí moderní navigační technologie.Žáci se seznámí s výhodami a nevýhodami použití navigací GPS.

Zábavnou formou si prohloubí základní znalosti používání map, uvědomí si zapisování mapových značek a znázornění terénu.

Zjistí jak aplikovat teoretické znalosti orientace v praxi.

Šetříme si na dovolenou

Možná si říkáte, že ušetřit v dnešní době na dovolenou snů nebo na nový

mobilní telefon a počítač je skoro nemožné! Ale jde to!

Díky vzdělávacímu programu se žáci ponoří do role finanční problematiky

rodinného života a dozví se, jak nakládat i hospodařit s penězi a jak si zlepšit finanční rozpočet.

Žáci se seznámí s pojmy finanční gramotnosti.

 

Program vznikl ve spolupráci s ČSOB.

Záhada jaderné elektrárny

Energetické nároky lidstva se neustále zvyšují, a proto je nutné budovat elektrárny,

které jsou schopny z malého množství paliva vyprodukovat velký objem energie.

Jaderné elektrárny tyto požadavky splňují.

 

V tomto vzdělávacím programu se žáci aktivně seznámí nejen s principem fungování jaderné elektrárny,

ale také se dozví co je radiace, naučí se ji změřit a zjistí, jak se proti ní chránit.

Tajemná substance

Žáci budou řešit chemické hádanky, provádět bezpečné chemické reakce, aby přišli na to, jakou chemickou látkou vlastně zkoumali.

Ocitnou se v roli mladých alchymistů skoro jako na dvoře císaře Rudolfa II., ale k vyřešení úkolu budou používat moderní metody analytické chemie v chemické laboratoři.

Roboti v našem životě

Roboti se dnes nacházejí všude kolem nás.

Mnohdy ani netušíme, kolik věcí nám ulehčují a co všechno dělají.

Vzdělávací program rozšíří znalosti žáků v oblasti robotiky – uvědomí si, co to vlastně robot je a jakým způsobem funguje.

Dozví se, kde všude se mohou s robotem setkat.

V praktické části lekce se sami pokusí sestavit si vlastního robota z Lega a zkusí jej také naprogramovat.

Intuitivně se naučí základům algoritmizace.

Linoryt = základ grafické techniky

Linoryt je velmi působivá grafická technika, která nabízí obrovské možnosti výtvarného vyjádření.

Spočívá ve vlastní tvorbě návrhu obrazu a jeho vyrytí do lina, následuje jeho obtisk na papír.

Dětí se dozví, co je to „tisk z výšky“ a uvidí výsledek svého vlastního rytí do lina.

Dopřejte Vašim žákům možnost si v našich dílnách vyzkoušet manuální zručnost a zároveň projevit své vlastní estetické cítění.

Cesta k magnetické levitaci

Formou dobrodružné výpravy se žáci dostanou do role mořeplavců hledající feromagnetický poklad.

Prozkoumají přitom vlastnosti magnetického pole, seznámí se s různými magnety a využijí jejich přitažlivé i odpudivé síly k vytvoření levitace.

0% magie a 100% magnety.

ínávorfiŠ aneb tajemství utajených zpráv

Nejen v mnoha legendách a mýtech se objevují šifry a velká tajemství.

Lidé si od pradávna lámou hlavu nad tím, jak některé zprávy utajit a jiné prolomit.

Žáci se seznámí s historií utajování zpráv a s různými druhy šifer založených na matematických dovednostech.

Zábavnou formou se naučí kódovat i prolomit tajemství různých šifer.

Zamyslí se nad zajištěním bezpečnosti přenosu informací z pohledu historického i současného.

Kostky jsou vrženy

Náhoda a pravděpodobnost provází naše každodenní životy.

Dají se předvídat, ovlivnit nebo vypočítat? Žáci se blíže seznámí s obyčejnou hrací kostkou a odkryjí její vlastnosti.

Dozví se, jaká je pravděpodobnost jejich úspěchu a také, že náhodné pokusy vykazují určité zákonitosti a pravidelnosti.

Krmítko ze dřeva

Práce se dřevem je stále velmi moderní a atraktivní.

Umět s ním pracovat – řezat, brousit, pilovat je základem, které se děti během této lekce naučí.

Vyrobí si vlastní dřevěné krmítko pro ptáčky, které si odnesou s sebou domů a ozdobí tak své okno nebo zahrádku!

Neživá voda

Voda je nejznámější a nejrozšířenější tekutina na planetě Zemi.

Jak ale kapka vody vypadá pod mikroskopem?

Jaké má vlastnosti a co všechno dokáže?

 

Cílem vzdělávacího programu je dětem ukázat vodu z mikroskopického hlediska.

Děti získají představu a pochopí procesy přeměn vody v přírodě a také vlastnosti, které mají značný vliv a příznivé dopady na životní prostředí celé naší planety.

Žáci vlastním zkoumáním a formou experimentů, budou pozorovat procesy jako je např.: tání, vypařování, kondenzace a odvozovat jaké srážky těmito procesy mohou vzniknout.

Děti budou zkoumat, jaký je rozdíl mezi sladkou a slanou vodou.

Stavíme město

Města se budují mnoho let a mají propracovanou strukturu.

V průběhu tohoto programu si žáci v rolích architektů vyzkouší jedno město navrhnout!

Projektovat město na desetiletí dopředu je potřeba s rozvahou. K plánování města nestačí jen jeden člověk, je potřeba spousta odborníků.

Děti se v rolích architektů naučí vzájemně se domlouvat a dostanou i prostor kreativně vyjádřit své nápady.