Věřte nevěřte (2.stupeň ZŠ a 1 – 4. ročník SŠ)
Vizuální média vládnou světu a rozumět jim se stává jednou z klíčových dovedností k tomu, abychom mohli rozvíjet své kritické myšlení.
Právě na rozvoj této dovednosti je zaměřen i náš vzdělávací program Věřte nevěřte věnující se tématu mediální gramotnosti. V rámci programu žáky interaktivní formou naučíme, co jsou to fake-news a jak je rozpoznat, jak nepodlehnout dezinformacím, manipulaci a informačnímu chaosu a jak správně analyzovat fotografii. Součástí programu je také výstava ZooM, která se věnuje vizuální gramotnosti a dává si za cíl rozvíjet schopnost odhalit skutečný příběh a sdělení fotografií v médiích.
Do doby, než bude výukový program k dispozici pro rezervace, neváhejte navštívit web www.umenividet.cz s materiály, které pomohou učitelům zařadit téma do výuky a žákům porozumět obrazovému materiálu.
Realizováno s finanční podporou Projektů kreativního učení realizovaného v Dolních Vítkovicích, s registračním číslem projektu: 0213000128
- Zaměření: Média, Základy společenských věd, Občanská nauka
- Cílová skupina: 2.stupeň ZŠ a 1-4.ročník SŠ
- Délka programu: 90 minut
- Kapacita: 10-25 žáků, prosím o dodržení kapacity a věku dětí
- Cena pro studenty: 150 Kč
Budoucnost elektromobility (8. – 9. třída ZŠ a 1. – 2. ročník SŠ)
Kolem vodiče, kterým protéká elektrický proud vzniká magnetické pole.
Díky této skutečnosti lidé objevili v 19. století novou možnost, jak dát věci do pohybu.
V tomto programu si žáci vyzkouší konstrukci prvních elektromotorů a baterií, podívají se do budoucnosti elektromobility a vyzkouší si práci automechanika ve virtuální realitě.
Tento vzdělávací program vznikl za podpory společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o
- Zaměření: Fyzika
- Cílová skupina: 8. - 9.třída ZŠ a 1.- 2. ročník SŠ
- Kapacita: 10-16 žáků, prosíme o dodržení kapacity a věku dětí.
- Délka programu: 180 minut
- Cena pro studenty: 180 Kč
MICRO:BIT I. (6. – 9. třída ZŠ a 1. – 4. ročník SŠ)
Dokážeš komunikovat s technologiemi jako z jiné galaxie? Pár tlačítek, LED světýlek a nic víc? Myslíš, že roboti se musí pohybovat? A co když je v nás i robotech mnohem víc? Po tomto programu možná na mnohé změníš názor. Zjistíš, že základní programování je hračka a počítač pro tebe může být víc než jen hry a sociální sítě. Žáci a studenti prostřednictvím mikropočítače proniknout do tajů blokového programování a zjistí, že roboti jsou vlastně všude kolem nás a nemusí být složité s nimi komunikovat. Veškeré nově nabyté vědomosti ihned aplikují na půjčených micro:bitech V2 s širokou škálou senzorů, které se naučí využít na maximum.
- Zaměření: IT, Robotika
- Cílová skupina: 6. - 9. třída ZŠ a 1.- 4.ročník SŠ
- Kapacita: 10 - 16 žáků, prosíme o dodržení kapacity a věku dětí.
- Délka programu: 90
- Cena pro studenty: 180 Kč
Vodík – fenomén budoucnosti (9. třída, 1. – 4. ročník SŠ)
Jen jeden prvek má tolik nej – je ho nejvíc ve vesmíru a zároveň je nejjednodušší. Patří mezi základní stavební kameny živých organismů a má v sobě velké množství energie, kterou už umíme bezpečně využívat. V rámci půldenního badatelského dne se žáci v laboratoři naučí vodík vyrábět pomocí elektrolýzy a následně jej využijí jako zdroj elektřiny. Seznámí se se způsoby jeho bezpečného skladování. Prohlédnou si také naše vodíkové auto čistící vzduch a vypouštějící do okolí emise pouze ve formě pitné vody.
Budoucnost není ve hvězdách, ale ve vodíku!
V případě zájmu volejte na telefonní číslo 601571441.
- Zaměření:
- Cílová skupina: 9.třída, 1. - 4. ročník SŠ
- Délka programu: 180 minut
- Kapacita: maximálně 32 studentů rozdělených do dvou skupin
Chemická pitva H2O (9. třída, SŠ)
H2O nejběžnější sloučenina na světě a přitom nezbytná pro život všech organismů. Žáci ji budou poznávat z pozice chemických laborantů. Odeberou vlastní vzorek vody a následně v analytické laboratoři změří několik ukazatelů čistoty vod a vyhodnotí je. K porovnání budou mít několik vzorků např. pitnou vodu z kohoutku, mořskou vodu, minerální vodu, destilovanou vodu. Mohou si donést i vlastní vzorek vody a podrobit ho analýze.
- Zaměření: Chemie
- Cílová skupina: 9. třída, SŠ
- Délka programu: 90 minut
- Kapacita: 16 žáků, prosíme o dodržení kapacity a věku dětí.
- Cena pro studenty: 180
Žít normálně aneb hendikep není překážka! (1. – 2. ročník)
Zážitkový vzdělávací program, který probíhá v expozici Žít normálně ve Světě techniky, má žákům zprostředkovat problémy běžného života hendikepovaných lidí. Cílem je netradiční a zážitkovou cestou umožnit návštěvníkům setkání se světem lidí se zdravotním postižením. A to nejen s tělesnými vadami, ale také s mentálními problémy. V interaktivní expozici si žáci pod dohledem školeného lektora vyzkouší, jaké to je žít s hendikepem. Jak se jezdí na invalidním vozíku, jak se dá orientovat hmatem nebo jaké technické pomůcky usnadňují život lidí s tím kterým postižením. NELZE NAVŠTÍVIT V RÁMCI DOTACE MĚST.
Rezervace na telefonním čísle: 601 571 441, Hana Švrčková
- Zaměření: Občanská výchova, Základy společenských věd
- Cílová skupina: 1. a 2. ročník SŠ
- Délka programu: 60 minut
- Kapacita: min. 10 studentů, max. 20, prosíme o dodržení kapacity a věku dětí.
- Cena pro studenty: 150 Kč ( nelze navštívit v rámci dotace měst )
Záhada jaderné elektrárny (1. – 2. ročník SŠ)
Energetické nároky lidstva se neustále zvyšují, a proto je nutné budovat elektrárny,
které jsou schopny z malého množství paliva vyprodukovat velký objem energie.
Jaderné elektrárny tyto požadavky splňují.
V tomto vzdělávacím modulu se žáci aktivně seznámí nejen s principem fungování jaderné elektrárny,
ale také se dozví co je radiace, naučí se ji změřit a zjistí, jak se proti ní chránit.
- Zaměření: Fyzikální
- Cílová skupina: 1. - 2. ročník
- Délka programu: 90 minut
- Kapacita: 10–16 studentů, prosíme o dodržení kapacity a věku dětí.
- Cena pro studenty: 180 Kč
Roboti v našem životě (1. – 4. ročník SŠ)
Roboti se dnes nacházejí všude kolem nás.
Mnohdy ani netušíme, kolik věcí nám ulehčují a co všechno dělají.
Vzdělávací program rozšíří znalosti žáků v oblasti robotiky.
Uvědomí si, co to vlastně robot je a jakým způsobem funguje.
Dozví se, kde všude se mohou s robotem setkat.
V praktické části lekce se sami pokusí sestavit si vlastního robota z Lega a zkusí jej také naprogramovat.
Intuitivně se naučí základům algoritmizace a postupně zjistí, jak je možné robota ovládat.
- Zaměření: IT, Robotika
- Cílová skupina: 1.–4. ročník SŠ
- Délka programu: 180 minut
- Kapacita: 10–25 studentů, prosíme o dodržení kapacity a věku dětí.
- Cena pro studenty: 180 Kč